Ne apropiem cu pasi repezi de Craciun. Si daca luam in considerare informatiile publicate de Ziarul Financiar, care ne anunta ca de Mos Nicolae am avut parte de o crestere a puterii de cumparare fata de anul trecut de pana la 40% putem spune ca nici Mos Craciun nu se lasa mai prejos.
Cum in aceasta perioada electrocasnicele, imbracamintea, incaltamintea sunt la mare cautare ma gandeam ca ar fi util sa va pun la dispozitie legea cumparatorului care pentru mine este sfanta. Am folosit-o de multe ori cu cele mai bune rezultate!
Cel mai important este sa stim ca pentru toate produsele pe care le achizitionam garantia este de 2 ani. Aceasta este garantia data prin lege iar toti comerciantii sunt obligati sa o respecte. Insa daca ne uitam pe garantiile primite cand cumparam o pereche de pantofi (de exemplu) scrie 30 de zile, insa informatia nu este completa. Intradevar, avem o garantie de 30 de zile data tot prin lege, termen in care putem schimba produsul daca dorim sau sa solicitam banii inapoi daca nu il mai dorim (dar pentru asta trebuie ca produsul sa nu fie folosit). Sunt cateva firme in Cluj care au primit amenda de la protectia consumatorului pentru ca nu au folosit corect termenul de garantie si pentru ca isi dezinformeaza clientul.
Un alt lucru important pe care trebuie sa il cunoastem este ca putem beneficia de repararea produsului, daca acesta este in perioada de garantie. Daca furnizorul nu poate sa ofere aceasta reparatie putem solicita un produs identic pentru a-l inlocui pe cel stricat. In cazul in care reparatia nu este posibila si furnizorul nu poate sa ne puna la dispozitie un produs identic, putem solicita returnarea banilor pe produs.
Va garantez ca avem aceste drepturi si ca putem beneficia de ele, insa trebuie sa avem rabdare si nervi pentru ca sunt putini comercianti care respecta Legea de la inceput.
Din proprie experienta va spun ca mi-am primit banii pentru o pereche de cizme dupa 7 luni de la data achizitionarii, pe o geaca de iarna dupa vreo 4 luni de la data achizitionarii si lista ar putea sa continue. Nu toti comerciantii sunt deschisi din prima sa te asculte sau sa iti rezolva problema. Cand am returnat cizmele a fost o intreaga poveste care s-a desfasurat cu mailuri trimise, cu telefoane date, dar care pana la urma s-a realizat.
Ce trebuie sa retineti?! Legea nr. 449/2003 republicata 2008 este una dintre prietenele mele cele mai bune si va recomad cu caldura sa devina si a voastra pentru ca este de folos!
Va pot spune ca la Bata a trebuit sa ma “lupt” putin pentru a-mi schimba o pereche de cizme insa la Zara a fost suficient sa expun defectul produsului si s-a rezolvat!
PS: Daca doriti sa beneficiati de aceasta garantie trebuie sa aveti bonul de casa sau factura.
PS: Stiu ca sunt multi care pastreaza cutiile produselor pe motivul “ne trebuie la garantie”, sa stiti ca nu e adevarat!
Ati incercat vreodata sa schimbati un produs? Ce raspuns ati primit?
Iulia
1a972b1a-d89b-4e78-a647-25dc304a61e7|1|5.0|96d5b379-7e1d-4dac-a6ba-1e50db561b04