Blog-ul serviciilor

Serviciile pe care le gasesti in Cluj-Napoca

AI INCREDERE IN ADVERTISING?

As incepe cu intrebarea: „Ce intelegi tu prin advertising?” Daca raspunsul este “publicitate”, inseamna ca tot stii ceva, dar nu suficient. Advertising inseamna sa comunici o personalitate. Asta cuprinde un pachet intreg de atributii ale unui comerciant cu putere de raspandire locala, nationala sau chiar internationala. Odata insusite si comunicate, aceste atributii trebuie pastrate indiferent de locatia geografica. Pentru a implini acest lucru, este nevoie de incredere si integritate, raspandite in intreaga retea. Ca exemplificare am sa compun o povestioara:

Sa spunem ca un batranel, pensionar si lipsit de activitate, tocmai isi incasase pensia, iar impreuna cu o suma modica economisita de doua luni, avea suma necesara pentru a-si cumpara o camera video. Cunoaste toate parcurile din Cluj-Napoca si adora sa se plimbe ziua in amiaza mare cand soarele lumineaza pe cer. Toamna este anotimpul sau favorit datorita splendorii cromatice formata intr-o combinatie perfecta de soare, frunze galbui-roscate si adierea vantului, precum vitralii colorate.

Este nerabdator sa filmeze cat mai mult si sa ii aduca clipurile acasa, sa le arate scumpei sale sotii, imobilitaza temporar la domiciliu cu o fractura de tibie. A cumparat cea mai ieftina camera video din magazin, dar putin ii pasa, atat timp cat este camera lui si filmeaza clar imaginile. Are insa o singura problema; aparatul nu poate inregistra nimic, pentru ca ii lipseste cardul de memorie. Baietii din magazin au avut rabdare sa ii explice domnului, trecut prin experiente multe de viata, dar nefamiliarizat cu ultimele “zâbzâcuri” din tehnologie, ca aparatul are nevoie de un fel de creier electronic, pe care sa poata inregistra. I-au si aratat cateva modele de pe raft, dar pretul lor era prea mare pentru buzunarul batranului pensionar, asa ca a multumit respectuos, s-a retras si a ales sa intrebe si pe nepotul lui, “că el se ştie mai bine la d-astea”.

Nepotul batranului, un pusti de 14 ani, a fost bucuros sa isi ajute bunicul, stiind ca urma sa primeasca 5 lei, asa ca a luat banii toti din mana omului, s-a dus la un service de telefoane mobile din apropiere si a cumparat un card incapator, de 16GB, ca sa poata filma bunicul lui toata toamna, fara sa il bata la cap pe tanar sa ii descarce filmuletele in calculator. Batranul s-a intristat putin ca a platit “încă 500 de mii” pe o bucata minuscula de plastic, dar s-a inseninat la gandul ca “măcar a fost cu 30 de lei mai ieftin ca la magazin”.

… A doua zi, batranul pensionar a filmat tot ce a vazut, pana cand s-a terminat bateria aparatului. Ajuns bucuros acasa, a pus camera in priza pentru a reincarca bateria, s-a asezat confortabil in fotoliu si a urmat instructiunile din ghidul printat, pas cu pas, exact ca la carte, dar fara nici un rezultat. Cu exceptia unui clip de 3 secunde cu nepotul sau, nu era nimic pe card, iar nici asta nu isi amintea sa il fi filmat. Nepotul lui, chemat pentru o opinie profesionista de specialist, s-a frecat cu palma la ceafa nedumerit. Camera filma, dar nu salva nici un clip mai lung de 1 minut. Tot din pacate, tanarul nu fusese instruit sa pastreze bonul fiscal, pe care il aruncase la primul cos. Bine macar, ca este destul de educat incat sa pastreze curatenia si nu poate fi invinuit pentru produsul defect.

El a fost destul de iscusit sa depisteze ca nu aparatul video era de vina, facand schimb intre cardul initial si cel din telefonul sau. Nici in telefon, cardul nu functionase, ba mai mult, ii blocase sistemul  de operare.

Asa a fost ursul pacalit de vulpe, si batranul pensionar nevoit sa mai astepte o luna, pana la pensia urmatoare, deoarece nu avea cei 80 de lei necesari pentru un card bun de 16GB, “eh … tocmeli de familie, cu nevasta”.

                                                                         -fin-

Talcul este ca spre diferenta de un magazin national, cu o misiune, o politica si o cultura orientata spre clienti, un magazin mic din scara locuintei, avea doar obiectivul de a ciupi cate putin din orice parte, pentru un profit neloial. Cardul din sercive este o smecherie care inregistreaza pentru o mica durata, dar care informeaza, comunica (sau face advertising, daca doriti), ca ar oferi spatiul de stocare de 16GB, fapt dovedit a fi fals. In cazul in care ar fi existat scrisoarea pierduta, bonul fiscal, batranul si-ar fi recuperat banii, dar ar fi epuizat timp valoros, iar comerciantul nu ar fi avut nici o retinere sa plaseze momeala urmatorului fraier, ma scuzati, am vrut sa zic client.

Asa nu! Asa nu se face business! Care este scopul banului? Sa faciliteze un schimb de valori echitabile. Batranul si-a facut datoria in viata sa, a contribuit cu o caramida la cladirea societatii, ce ii permite astazi comerciantului sa isi etaleze valoarea si sa isi puna talentul la dispozitia celor cu nevoi. Dar comerciantul din poveste era doar un pungas de rand, care facuse o vanzare incorecta. Astfel de pungasi sunt peste tot, fara exceptie. Chiar si in randul jucatorilor de pe plan international. De aceea este important sa ne alegem sursele de informatie de cuvant, in care putem avea incredere si dupa care sa ne ghidam pentru a evita situatii cu rezultate in dezavantajul nostru, ca si client.

 

Ambalajul este una din metodele de comunicare (advertising) si o sursa de informatie importanta si rapida. In imaginea de mai sus se pot distinge doua produse, ambele carduri de memorie sd cu spatiul de 16GB. Primul, cel din stanga directiei de privire, este un card oarecare, luat dintr-un service de telefoane.

Nu are nici o informatie suplimentare, numele producatorului, nimic. Doar simplu card micro sd de 16GB, adica ceea ce cauti. Pretul este cu mult mai mic decat cel dintr-un magazin cunoscut, implinind astfel nevoile unui client obisnuit. Targul are toate sansele sa fie incheiat astfel, precum in exemplul povestioarei anterioare. Mai mult chiar, vanzatorul i-a recomandat baiatului sa verifice functionalitatea cardului, motiv pentru care nepotul facuse o poza cu noul card in telefonul sau si s-a intors acasa multumit. Nici nu i-a mai trebuit bonul! Ce sa faca cu el?

Produsul din dreapta are capacitatea de a satisface cele mai mici pretentii de informare ale unui client exigent. Comunica numele producatorului care isi asuma calitatea produsului, viteza de tiparire, atributii, conditii de pastrare, metode de utilizare si multe altele, chiar daca majoritatea plasate in scopuri legale, dar totusi, cu un scop si ele. Pe scurt, producatorul si comerciantul implicit, vor sa se asigure ca tu, cumparatorul, stii exact ceea ce cumperi, atunci cand scoti banul din buzunar. Cumparand de la acest comerciat, esti informat si protejat in acelasi timp, iar pretul isi are valoarea sa. Un ban muncit, este un ban cinstit.

Add comment

biuquote
  • Comment
  • Preview
Loading