Blog-ul serviciilor

Serviciile pe care le gasesti in Cluj-Napoca

Întreținerea mașinii pe timpul iernii

Se anunța ninsori – bucuria copiilor, dezamăgirea părinților. De ce dezamăgire? Pentru că știi că după o iarnă cu ninsori, în primăvară mașina ta va ajunge în service. Ești conștient că trebuie să te trezești dimineața cu cel puțin 30 de minute înainte ca să cureți mașina. Totodată, crește și consumul de carburant. Dar totuși zâmbești când vezi cât de fericit este copilul tău.

Într-adevăr, mașina merită o atenție mai sporită în sezonul rece. Sunt câteva lucruri pe care le poți face chiar și tu, pentru a preveni defectarea autoturismul și a reduce consumul de carburant.

În primul rând dacă observi că geamurile se aburesc des, acest lucru se datorează înfiltrării de apă în mașină. Trebuie descoperit locul pe unde se înfiltrează, garniturile uzate trebuie schimbate și trebuie controlate și scurgerile de sub uși, astfel încât să nu fie înfundate.

Este foarte important ca ștergătoarele să-și facă bine treaba, să nu lase urme pe parbriz. Pe vreme rea, din cauza ștergătoarelor foarte uzate, îți scade vizibilitatea și ești predispus la accidente.

Spală farurile, parbrizul și geamurile atât pe interior cât și pe exterior. Evaporarea apei din mochetă, tapițerie, cauzează depuneri unsuroase pe interiorul geamurilor.

După spălare, mașina trebuie dată cu ceară specială pentru protejarea vopselei, altfel riscăm să apară rugina. Zgârieturile trebuie reparate cât mai repede, fiindcă ruginește zona în care nu este vopsea.

Când mașina este parcată, ștergătoarele trebuie ridicate ca să nu înghețe pe parbriz. Dacă au înghețat, le poți dezgheța cu soluție de parbriz sau soluție din apă și sare.

Când pornești la drum, încălzirea trebuie dată la maximum, duzele deschise complet și îndreptate către parbriz, iar parasolarele trebuie coborâte. Astfel, parbrizul se va usca pe interior și se va dezgheța pe exterior.

Dacă zăpada a îngropat mașina peste noapte, îndepărteaz-o cât mai repede, pentru ca mașina să nu înghețe sau să nu ruginească. Pentru straturile superioare, folosește o perie cu peri moi (poți folosi și un făraș mic, dar trebuie să fii atent să nu zgării vopseaua sau parbrizul). După ce dai jos zăpada, vei observa un strat de gheață. Pentru eliminarea lui este indicat să folosești spray antiîngheț și nu racletă că ai șanse mari să zgări sau să crapi parbrizul.

Trebuie să îndepărtezi zăpada și gheața și de pe cauciurile, pentru o aderență mai mare. Folosește o perie mai aspră sau o mătură.

Înainte de a pleca la drum, verifică să ai în portbagaj: lopată, perie, racletă, lanțuri, huse antiderapante, sprayuri antiîngheț și antiaburile. Și bineînțeles nu uita să ai anvelope de iarnă.

Funcționarea în gol a motorului pentru a încălzi mașina risipește energia. Demarează imediat și ușor – nu turați motorul pe parcursul primilor kilometri în ideea de a încălzi mai repede motorul. Accelerează ușor pentru o economie optimă a carburantului. Dacă accelerezi agresiv vei risipi carburant.

Verifică presiunea în anvelope. O presiune prea scăzută sau prea ridicată afectează atât performanța mașinii (aderența, durata de viață), cât și rezistența la rulare și implicit consumul de carburant.

Demontează portbagajul suplimentar și barele de amarare fiindcă dau o rezistență la vânt suplimentară, ceea ce conduce la un consum mai mare de carburant.

Menține o viteză constantă, accelerările și frânările care nu sunt necesare cresc semnificativ consumul de carburant.

Și nu uita să ai grijă cu viteza, atât pentru siguranța ta și a membrilor din mașină, cât și pentru siguranța mașinii.

Tu cum îți protejezi mașina pe timpul iernii?

Add comment

biuquote
  • Comment
  • Preview
Loading